هزینه جراحی فتق لاپاراسکوپی چقدر است؟

فتق کشاله ران

در مورد فتق کشاله ران و روش های درمان آن در مقاله های قبل صحبت کردیم. در این بخش سعی داریم در مورد هزینه جراحی فتق اینگوینال و تفاوت های ان صحبت کنیم.

فتق های واضح ناحیه کشاله ران باید در اولین فرصت جراحی شوند. جراحی تنها درمان فتق می باشد که جراح آن را به دو صورت جراحی باز و لاپاراسکوپی فتق انجام میدهد. اگر فتق بزرگ باشد باید به سرعت عمل جراحی را انجام میدهند چون یکی از خطرات آن گیر افتادن روده و خطر سیاه شدن روده است. تعیین نوع عمل جراحی به اندازه فتق و تشخیص متخصص  ارولوژی یا جراح بستگی دارد.

روش لاپاراسکوپی

ولی بهترین روش جراحی فتق  لاپاراسکوپی است که درد کمتر، دوره نقاهت کمتر و نتایج زیبایی بهتری دارد. در این روش که بخشی از فیلم عمل را در پایبن مشاهده می نمایید، با سه سوراخ کوچک وارد فضای شکم میشوند و روده را خارج میکنند. محل فتق را ترمیم میشود و مش قرار داده میشود. این روش به خصوص در فتق های دوطرفه ارجح است و با تکنیک های جدید میزان عود پایین است و با روش باز برابری میکند. ولی با توجه به وسایل و لوازمی که در این نوع جراحی استفاده میشود ، هزینه بالاتری نسبت به جراحی باز دارد.

همان طور که در فیلم مشاهده فرمودین روش لاپاراسکوپی مستلزم استفاده از وسایلی مانند تروکار های یک بار مصرف ، تکر لاپاراسکوپی، مش های مخصوص لاپاراسکوپی ، لیگاشور است که قیمت نسبتا بالایی دارند و هزینه این وسایل گاها از هزینه بستری و عمل هم بالاتر است. در زمان‌نگارش این مقاله در بهار ۱۴۰۲ برخی بیمه های ایران هنوز این وسایل را تحت پوشش خود قرار نمیدهند و این مساله باعث شده این نوع عمل در بخش دولتی هم هزینه قابل توجهی نسبت به عمل باز داشته باشد. ولی با توجه به کم تهاجمی بودن و درد و ناراحنی کمتر خیلی از بیماران این روش را استفاده میکنند.

در زمان‌نگارش این مقاله هزینه جراحی فتق اینگوینال  یک طرفه  در مراکز دولتی با بیمه به روش باز کمتر از یک میلیون تومن و به روش لاپاراسکوپی ۷ تا ده میلیون تومان هزینه دارد. و در مراکز خصوصی بدون بیمه عمل باز بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان و روش لاپاراسکوپی بین ۱۷ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد. این موارد قطعی نیست و با توجه به شهر ، نوع جراح و نوع بیمارستان ممکن است متفاوت باشد. معمولا اکثر بیمه های تکمیلی بر خلاف بیمه های پایه هزینه لوازم را هم پرداخت‌میکنند. اگر سوالی در این مورد دارین میتونین در بخش نظرات بپرسین. اگر میخواهین سوال خصوصی از دکتر بپرسین این لینک را لمس کنید.

موارد منع انجام لاپاراسکوپی

۱. مشکلات قلبی ریوی

۲. سابقه جراحی وسیع شکم

۳. بارداری

۴. مشکلات انعقادی خون

 

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] جراحی لاپاراسکوپی فتق کشاله ران […]

  2. […] هزینه جراحی فتق لاپاراسکوپی چقدر است […]

  3. […] هزینه جراحی لاپاراسکوپی فتق اینگوینال  […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *