پروتزهای بادکنکی آلت تناسلی

پروتز آلت چیست؟

قراردادن  پروتز بادکنکی آلت تناسلی با جراحی در درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به کار می رود و در بیمارانی درنظر گرفته می شود که به درمان های دارویی پاسخ نداده اند یا در افرادی که  برای برطرف کردن مشکل خود به دنبال یک راه حل دائمی هستند.  این روش خط آخر درمان ناتوانی جنسی است

 

انواع پروتز الت تناسلی

در حال حاضر دو نوع پروتز آلت وجود دارد:

۱) پروتزهای قابل انعطاف

 

۲) پروتزهای بادکنکی (inflatable) که در فرم های دوتکه و سه تکه وجود دارد.

 

خیلی از بیماران، پروتزهای قابل بادکردن سه تکه ای را ترجیح می دهند چون این نوع پروتز بیشتر می تواند ارکشن طبیعی را ایجاد کند. ولی پروتزهای دو تکه ای و پروتزهای انعطاف پذیر هم می توانند ارکشن قابل قبولی را ایجاد کنند.

 

در مطالعات نشان دادند که میزان رضایت مندی بیماران در کاشت پروتز آلت در مقایسه با دیگر روش های درمان ناتوانی جنسی خیلی خوب می باشد (۹۲ تا ۱۰۰ درصد رضایت مندی در بیمار و ۹۱ تا ۹۵ درصد رضایت مندی در شریک جنسی بیمار). ولی قیمت این پروتزها بالاست و در حال حاضر بین دویست تا سیصد میلیون تومان است.

 

عوارض جراحی پروتز آلت

دو عارضه اصلی عمل پروتز آلت عبارتست از ایجاد نقص مکانیکی در پروتز که منجر به اختلال در عملکرد آن می شود و دیگری بروز عفونت که می تواند باعث خروج پروتز از آلت شود.

 

به طور کلی قراردادن پروتز یک راه حل جذاب و موثر در افرادی است که به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند. شواهد علمی کافی وجود دارد که به دلیل اثربخشی، ایمنی و رضایتمندی بالا،این روش درمانی را به افرادی که به درمان های  دیگر پاسخ نمی دهند توصیه می کند.

 

اگر چه در درمان اختلال نعوظ، بهتر آنست که شریک جنسی بیمار هم شرکت کند. ولی این مساله همیشه امکان پذیر نیست. زمانی که تصمیم به کاشت پروتز آلت گرفته می شود مهم است که بیمار را از دیگر درمان های موجود مثل دستگاه وکیوم، استفاده از پروستاگلاندین ها و تزریق اینتراکاورنوزال (تزریق به داخل آلت) و قرص هایی مثل سلدنافیل  تادالافیل و مزایا و معایب هرکدام آگاه باشد.

 

این بیماران یا به درمان های دارویی مثل سیلدنافیل جواب نداده اند یا کاندید مناسبی برای درمان های خوراکی نیستند. در افرادی که اختلال نعوظ آن ها موقعیتی است (یعنی در یک موقعیت خاص مشکل دارند و در دیگر مواقع نعوظ خوبی دارند)،افرادی که با همسر و شریک جنسی خود مشکل و اختلاف دارند، یا آنهایی که اختلال نعوظ آن ها بطور بالقوه برگشت پذیر هست نبایستی کاشت پروتز آلت انجام شود.

 

جراحی و هزینه

قراردادن پروتز معمولا با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. شدت و مدت زمان درد بعد از عمل متفاوت است. و غالبا نیاز به مصرف مسکن ها به مدت یک حداقل یک هفته می باشد. هزینه قراردادن پروتز (بجز قیمت خود پروتز) در بیمارستان های مختلف متفاوت است ولی در مراکز دولتی و خصوصی به صورت متوسط از ده تا سی میلیون تومن هزینه دارد. متاسفانه هنوز بیمه های پایه و تکمیلی ایران بحز بیمه دی این عمل را پوشش نمیدهند.

 در فیلم زیر دکتر یاسری در مورد پروتز های بادکنکی آلت توضیح میدهند:

 

پروتز آلت حالت شبیه نعوظ ایجاد می کند. در یک نوع از پروتزهای سه تکه ای هم طول و قطر آلت افزایش یافته و سفت می شود و اندازه آلت تناسلی مرد به اندازه ای نزدیک به نعوظ طبیعی می رسد . ولی در کل طول آلت کوتاه تر از حد نرمال حین نعوظ می باشد و سر آلت نیز دچار نعوظ نمی شود.

 

اکثر مردان با اختلال نعوظ  میل جنسی طبیعی دارند و اکثرا ارگاسم(اوج لذت جنسی) و انزال طبیعی دارند. اگر این افراد قبل از کاشت پروتز طبیعی باشند بعد از عمل هم طبیعی خواهند بود. ولی اگر مختل باشند بعد از کاشت پروتز هم مختل خواهند بود.

 

مطالب مشابه:

افزایش حجم آلت تناسلی با تزریق ژل

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] آلت قرار داده میشود. برای قرار دادن پروتز در آلت باید عمل جراحی انجام شود. و بهترین درمان خط آخر ناتوانی نعوظ میباشد. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *